Ekelunda hasselkarst

Nästa stopp efter det första från helgen som var vid Forsfallsdammen blev nu Ekelunda hasselkarst. Karsten ligger vid sidan av Ekelundaleden som går mellan just Ekelunda i söder och Skarpa Alby i norr. Lite småknepig att hitta, men om man använder sig av sin smartmobils kartfunktion (för egen del Maps i min Android) så visar den rätt så när som på metern.
 
Karsten breder ut sig över ett större område, men är täckt av enar och hassel. Vid hasselkarsten är det dock en större yta som är öppen. Lite fascinerande att gå vid. Jag hade paraply med mig eftersom vädret var osäkert och kunde använda det som en måttstock. Vid vissa sprickor nådde jag botten direkt, medan vissa var längre/djupare än vad paraplyet är långt. Var tar det stopp?
 
Sprucken kalksten, inte så imponerande kanske, men området är som bekant stort, just denna bit är frilagd.
 
Här står jag vid avgrunden ;-) Kunde varken se eller nå botten
 
Ölandspussel modell större 
 
Senaste låten som snurrar mest hos mig just nu
 
ekelunda - ekelunda hasselkarst - ekelundaleden - foto - september - öland