Framtida utflykter

Tidigare i veckan satte jag mig ned och listade naturreservaten i Mörbylånga kommun på Öland. Har varit i en del av dem (en del långt före systemkameran kom in i mitt liv). I kommunen finns totalt 45, flest i Kalmar län och hittils har jag hunnit med 24 av dem. Lite mer än hälften alltså. Har inte satt något mål att alla ska besökas i år. 
 
Men jag kommer göra det till ett lite flytande mål att försöka besöka kvarvarande inom ett år. Allt handlar egentligen bara om planering. Hittils försöker jag besöka 2-3 åt gången och det borde fungera på de kvarvarande. Som exempel skulle jag kunna hinna med sex av dem troligen på en helg när jag är på södra Öland.
 
De är ett gäng, men över hälften besökta :-)
 
Det jag fascineras lite över är att i nästan samtliga reservat finns det fornlämningar, om än väldigt små i vissa fall. Visste ju att Öland är rikt på fornlämningar, men förstått att det är bra många fler än man tror.
 
Ska se om några går att besöka redan under morgondagen. Håller tummarna för bra väder och lite uppehåll. 
 
Hittade för övrigt denna version av Wicked Game på Spotify igår. I onsdags när jag låg på bristen hos Blodcentralen hörde jag en riktigt rockig version. Och den är bra :-)
 
Originalet med Chris Isaac kan lyssnas på nedan
 
Vilken version är att föredra? Tycker båda är lika bra på sina sätt :-)
 
 
natur - naturreservat - projekt - öland