På mormors gata

Ja, eller typ. Efter att ha besökt Vickleby och Nunnedalen på västra sidan åkte jag över till den östra och dit där min mormor är uppväxt - Slagerstad (mitt uttal: Slagehstaa). Tanken var att fotografera mig genom byn, men fick inte riktigt till det. Skulle tippa att byn är knappt kilometern lång med östra landsvägen som går rätt igenom.
 
Jag och syrran var här på somrarna när vi var små och morföräldrarna hade sin husvagn på campingen vid Stenåsabadet eller i södra änden av Slagerstad. Gjorde större stoppet i närheten av hennes barndomshem. 
 
Fick även Snödroppar modell större på bild. Jag och en arbetskamrat har efter lite forskning kommer fram till att det faktiskt är snödroppar som kallas Maximus.
 
 
Ängen där somrar tillbringades, igenväxt sedan länge, bättre skött förr
 
Tog en titt in till grannen, gillar de slitna rustika vagnarna från förr
 
Nyare slitet
 
Snödroppe Maximus, plantan är cirka 15 centimeter hög. Nästintill groteska ;-)
 
Mormors barndomshem
 
foto - mars - natur - slagerstad - södra öland - världsarv - östra sidan