Nästa strykning

Efter gårdagen kan jag göra lite fler strykningar bland mina mål för 2017.
 
  • Läsa ut mina 33 böcker (kommande reaböcker ej inräknade) - Väldigt högt satt. Sedan semestern har jag stampat på samma ställe med samma bok, men jag läser nog ut den idag. Så snart är jag nere på 21 st som är kvar att läsa :-)
  • Delta i minst 2 löparlopp i Kalmar under 2017 - Avklarat! Sprang Malkarsfemman (5 km) i juli och Nattloppet igår.
  • Ha ett roligare 2017 både privat och i arbete och inte ödsla onödig energi på negativa saker - Detta uppfyller jag för närvarande, tycker inte att jag lägger onödig energi på negativa saker hittils i år
  • Göra något helt nytt 1 ggr/månad (12 ggr/år) t.ex. ta en språkkurs eller liknande aktivitet - Denna är redan körd! Men inte allt för tokigt ännu, det är januari och februari som gick åt skogen. 
  • Besöka Gotland - Avklarat! Åkte i påsk med en oanande far som inte visste att han skulle få åka till ön :-)
  • Res till ett ännu obesökt land - Finns en tanke och en liten dröm, men vet inte när jag kan genomföra den exakt ännu
  • Gymträna minst 1 ggr/vecka (ej under sjukdom) - Håller målet, har varit förkyld i omgångar, men när jag varit frisk så har jag varit på gymmet
  • Löpträna minst 1 ggr/vecka (ej under sjukdom) -  Se ovan
  • Se hela House-boxen (8 säsonger) - Avklarat! Tog en hiskelig tid 
  • Fotografera/blogga mera - Håller målet, upplever att jag både fotograferar och bloggar mer hittils i år
 
Utöver dessa har jag även satt upp två hemliga personliga mål som definitivt är nåbara om jag bara vill. Har lagt till ytterligare ett.
 
Av de tre hemliga målen är nu två ännu inte uppfyllda, ett är nått och ett är ytterligare nåbart, men väderberoende. Det tredje är mer flytande som jag jobbar på. 
 
 
2017 - mål