I och kring Dörby

Tog mig en tur åt Dörby kyrka i Smedby för ett fotoprojekt. I slutet av maj var jag på ungefär samma ställe när rapsen blommade som mest. Det gör den inte nu, utan har torkat för att snart skördas. Gör inget att de ger landskapet den gulbruna färgen, man får istället passa sig när det regnat för att gå nära, då stinker rapsen verkligen.
 
Även ett vetefält gjorde jag stopp vid. Har problem med att hålla isär sädeslagen, det som är vete vill jag ha till råg, men har kollat lite på nätet för att vara säker ;-)
 
Dagsfärskt kort, i maj såg det ut så här :-)
 
Ja.....den är som sagt inte så mycket att titta på längre
 
Gick en sväng runt Dörby kyrka, faktiskt aldrig varit inne på kyrkogården tidigare. Ligger rätt lummigt trots närheten till 25:an mot Nybro en liten bit söderöver.
 
Fick inte till färgerna jag önskade, så det blev grått ;-)
 
Klocktornet
 
Vetefältet (i färg)
 
Samma fält i monokromt
 
Avslutningsvis en närbild
 
 
augusti - dörby - foto - monokrom - raps