Pendel, pendel på spåret där

Det tar sig mer och mer. Med drygt ett halvår kvar innan pendelstationen ska vara färdig så tog jag mig en titt kring det hittils utförda arbetet.
 
I närheten av min bostad är som sagt en pendelstation på väg och den kommer underlätta ganska rejält. Det kan få mig att låta bilen stå och spara lite mer på miljön. Bussarna som finns i dagsläget är ett dåligt alternativ eftersom de alltid är inne i Kalmar på hela timmar och det är inget alternativ för mig.
 
En del arbeten utförs nattetid, men det finns som bekant hörselproppar som hjälp. Kan räkna på två händer de gånger hittils som de stört mig av ett otal gånger.
 
Ett nytt spår är lagt och syllarna under, måste säga att det var rätt imponerande när den nya rälsen las ut i Kristi Himmelsfärdshelgen, det kom på ett låååååååååååångt tåg och matades ut via en servicevagn. Arbetet just nu är den nya plattformen som kommer användas och vägen in till den.
 
Infarten till nya stationen, fanns inte här för två veckor sedan, då var det lika mycket skog i mitten som till vänster och höger.
 
Parkeringen kommer lokaliseras där jag står. Nuvarande "fordonsparkering" på kullen längre bort i bild.
 
Betongvallar som kommer fyllas på med grus och i slutänden asfalteras, står ju på botten av en blivande plattform.
 
Och plattformen åt andra hållet.
 
Nya spåret ser lite knackigt ut jämfört med gamla, men löser sig nog på ett halvår.
 
End of the line!
 
foto - juni - pendel - spår - tåg