S:t Anton, dag 3

Dag 3 (S:t Anton):

Igår somnade jag rätt kvickt, men vaknade tidigt istället. Sängen är rätt hård, så morgonen har jag sovit mig igenom i omgångar. Strax före 07:00 klev jag upp, kikar ut och ser att solen vilar på omgivande bergen.

Eftersom jag inte ska med på utflykt så brådskar jag inte med frukosten utan avnjuter den i godan ro. Tänker ta mig ut med kameran och plåta på idag och även få mycket motion.

Efter den vägbeskrivning jag fick igår tog jag mig över floden och följde gång/cykelvägen österut. Jättebra promenadväg, men den är inte vidare märkt med avstånd eller tid som det tar att gå. Vädret var för det mesta soligt, några moln kom ivägen. Gick ca 4-5 kilometer till Gand innan jag vände tillbaka och gick högre upp i bergen ovanpå vägtunneln. Tog en avigväg utan att veta var den ledde, men fick fina bilder. Var tillbaka innan 12 och hade då varit ute ca 3 ½ timme.

Hoppade sedan i duschen och letade därefter lunchställe som jag hittade på huvudgatan. Slog mig ned och intog Spagetti Bolognese med obligatoriska halvlitern öl och det satt som en smäck. Mätt och belåten gick jag sedan åt motsatta hållet för att studera information i byn och hittade en liten souvenirbutik. Fick tag i klistermärken, men ingen pin.

Gick tillbaka till hotellet igen och klädde om till badkläder för att använda jacuzzin och bastun som finns i källaren på hotellet. Vart riktigt skönt för musklerna att slappna av riktigt som tidigare under dagen fått jobba hårt.

Upp till rummet för dusch och rakning (skägget ska bort) och sedan ned till middagen. Ikväll bestående av Sallad, gös till förrätt, fläskrullader till huvudrätt och dumplings till efterrätt. Maten skyndades på så att de som skall till Tirolerabend skulle hinna dit. Denna tirolerafton hoppar jag eftersom det säkert innebär mycket dragspel och joddlande. Har aningen svårt för den kombinationen.

Istället tittar jag på Brasilien-Mexico och hoppas på många mål innan jag släcker. Imorgon är det upp tidigt för utflykt som väntar.
 
Böljande kullar kompletterade med kor och skällor kring halsen på dem. Mycket bjällerklang blir det ;-)
 
Längs med floden
 
Återigen fina vyer
 
Porlande bäckar och vattenfall
 
Sinnesbilden för Österrike
 
Vyer uppåt
 
Skön omgivning
 
Vattenhinder.....
 
.....eller vattenrutschekana ;-) Välj själv
 
Tistel
 
Close up Tistel
 
Går att se nästa hela vägen från vart det rinner
 
Plockepinn
 
Sommarblomster
 
Mera sommarblomster
 
Vandringslederna
 
juni - resa - s:t anton - ölvemarks - österrike