Filmvecka

Den gångna veckan har varit en vecka i filmens tecken, klippt en hel del. De flesta på dvd, men även en biofilm.
 
När det kommer till bion så var det Hobbit - En oväntad resa - som jag såg och den var rätt bra.
 
Dvd-filmerna är följande:
 
The amazing Spider-Man. Den nya varianten och den var rätt ok.
 
Trolltyg i Tomteskogen. Den gamla teckande kultfilmen från när man var liten :-) Tycker fortfarande detta klipp är bäst i hela filmen.
 
Serenity - SciFifilm jag sett delar av tidigare. Var rätt ok.
 
Total Recall - Nyversionen med Colin Farrell i huvudrollen. Känner igen mycket av originalen med Arnold Schwarzenegger, med effekter och lite annan bakgrund känns denna som strået vassare.
 
Cowboys & Aliens -  Såg den faktiskt på planet till Nya Zeeland i våras. Tyvärr var upplösningen på skärmen i stolsryggen framför mig inget vidare. Nu har jag dessutom fått se den i sin helhet. Ok.
 
The last king of Scotland - Också en film jag sett delar av tidigare. Handlar om Ugandas grymme diktator Idi Amin och en skottsk läkare. Rätt bra.
 
Expendables 2 - Uppföljaren med de gamla actionhjältarna. Jean-Claude van Damme är med i denna och gör skurkrollen. Nja, sådär var den väl, känns som de vill mjölka konceptet. Behållningen är Bruce Willis och Arnold Schwarzenegger i de korta sekvenser de har.
 
 
Utöver filmerna? Jobb och jobb såklart. En träning hann jag med. Ska ta igen det kommande vecka med tre träningar har jag planerat. Nu är definitivt att det inte blir någon sista resa för året. Har kommit upp något annat istället som jag inte kan nämna förrän tidigast fredag i nästa vecka.
 
Vart förbi MediaMarkt en sväng för att köpa skäggtrimmer. Sparat på mig några veckor nu, men det ser på ren svenska "för jävligt ut" just nu. Trimmern fixar nog till det någorlunda. Får testa när den färdigladdad om några timmar.