Bildkavalkad från Ottenby Lund

Har lekt loss rejält med kamera och stativ i Ottenby. Vädret visade sig från sin bästa sida, trodde inte det skulle vara varmt på tidig morgon redan.
I början av veckan hittade jag en blogg som gör att man kan begripa enkelt hur man kan hantera sin kamera i olika lägen. Det är en sak som jag inte riktigt bemästrat och inte till fullo gör än. Men i och med dagens runda kan jag det bättre. Det handlar om bländaren i kameran. Jag tog mig tid att experimentera och drog iväg rätt mycket kort på samma objekt för att förfina det. Innan har jag varit lite för ambitiös och velat lyckas på första bästa kortet. Ibland (men inte ofta) så lyckas man, men samtidigt tror jag det är de riktiga proffsen som är duktiga på detta. Bloggens adress: bloggomfoto.se
Kommer besöka den bloggen fler gånger för vidare tips och trix. Här kommer i alla fall bilderna rätt upp och ner:
(Passade även på att nyttja självutlösaren för att ta kort på mig själv njutandes i solen)
Om ni undrar över någon av bilderna bara fråga på. Fler bilder kommer under veckans resterande dagar från Skördefesten på Öland samt invigningen av den samma i Södra Möckleby.
Rock on!