Blodgivardag

Dags för blodgivning igen, vart i januari senast. Tyvärr har det blivit med lite hatkärlek jag numera går till Blodcentralen. Vid besöket i december kunde inte sköterskan få ut något blod utan bråkade om att vi skulle testa den andra armen och att jag inte har något flöde.

Det tyckte jag var rent bullshit. De vet mycket väl att det finns flöde i venerna på mig och att det är enklast med den armen som jag alltid sträcker fram, det är tio år nu som jag donerat blod. Det handlar om vilken sköterska som man "råkar" få, jag vet vem jag vill undvika, tyvärr lär det väl vara precis den sköterskan som jag åker på.

Jag går nu med ett tänk att åker jag på den sköterskan och hon gör samma tabbe igen, då slutar jag som blodgivare! Och det är inget jag kommer ångra. Arbetar man som sköterska på Blodcentralen då ska man kunna ta blod, en sak om det är studerande som lär sig, men de brukar vara rätt säkra. Har man arbetat i flera år ska man kunna sitt jobb, inte skylla på givaren.


Klockan 11.00 är det dags! Hoppas det fina Hb-värdet (blodvärdet) håller i sig. Mitt blod kommer alltid någon till nytta och jag får mina symboliska 40 kr + reseersättningen.

Rock on!