Lockjakt i Ölands testfält, del 6

Det blev under förmiddagen dags att ut och leta lock på testfältet igen. Senast var i maj då jag hittade 26 stycken. Idag koncentrerade jag mig lite mer på mitten av fältet, de så kallade "gröna" locken. Om du undrar vad jag menar med färgen kan du på denna länk scrolla ned och klicka dig in på kartan för att se var de finns någonstans. 
 
Räknat ihop det till 22 lock som jag hittade under förmiddagen. Framöver har jag 90 lock kvar att hitta. Skulle tippa att det tar nog 3 till 4 vändor ytterligare innan jag är i mål. 
 
Bildbevis på dem kommer nedan (många kort)
 
Lock 514 halvdolt
 
Lock 3402, ett "blått" lock
 
Lock 124
 
Inflygningssignal sydlig, detta är i sig inte ett lock, men finns markerat, så jag räknar med den. Den nordliga finns på motsvarande avstånd åt andra hållet
 
Lock 134, men vad är detta tänker ni? Jag skrattade när jag tittade över muren och tänkte att "Ja, denna hittas ju lätt". Det är en konstutställning på 18 lock tror jag det var. 
 
Lock 44, ett rött lock och absoluta mittpunkten i hela testfältet. Även denna en konstinstallation. Jag känner mig hungrig ;-)
 
Lock 145, jag går nu österut
 
Lock 146, ett svårfunnet lock. Var svårt att få fokus med kameran. Men en vänlig själ har satt en liten flagga vid locket och ni ser konturerna av det inne i buskaget
 
Lock 547
 
Lock 137, lite halvt överväxt med en ölandstok
 
Lock 136
 
Lock 135, det första trasiga locket jag hittat
 
Lock 125
 
Lock 525 som syntes på håll, då fotograferar jag också på håll
 
Lock 126 som ligger där murar möts
 
Lock 535
 
Lock 127, även det svårfunnet och övervuxet, men skam den som ger sig.
 
Lock 527, ytterligare ett svårfunnet och övervuxet. Men jag hittade det ändå :-)
 
Lock 517, dagens enklaste. Ni ser muren till vänster, var bara att blicka över den och hoppa till andra sidan
 
Lock 526, näst enklast att hitta. Även det fotograferat på håll
 
Lock 516. Var dramatik till locket. Muren ni ser i bakgrunden skulle jag över igen. Hittade inget bra ställe att sätta fötterna på, så jag hoppar över elstänglet som finns på denna sidan. Missbedömde att muren var högre här och faller hårt vid landningen. Hamnar på höger sida, men slår mig inte allt för mycket. Det var nog stoltheten som fick sig en törn ;-)
 
Lock 515, dagens sista lock innan jag vände hemåt.
 
De gröna locken ligger tätare, 100-150 meter och går att hitta snabbare. Förhoppningen är att jag ska ha hittat samtliga innan vintern. 
 
Bra version av en bra låt :-)
 
 
foto - juli - lockjakt - södra öland - öland - ölands testfält