Grönhögen och kalkbrottet med drönare

Här kommer nästa drönarinlägg, det senaste postade jag igår och var från Södra Bruket. Du hittar det inlägget här
 
Jag fortsätter och lägga upp dem baklänges. Förra lördagen runt lunchtid åkte jag söderut till kalkbrottet i Grönhögen för att flyga lite med drönaren. Jag är fortfarande lite feg med att skicka ut drönaren över vatten om den mot förmodan får för sig att störta. Kommer inte att vara pigg på att hoppa i vattnet i oktober/november för att fiska upp den ;-)
 
Tanken var att jag även skulle fota och filma från hamnen i Grönhögen, men gav mig inte på det utan fick lite bilder från kalkbrottet mot resten av Grönhögen. Kalkbrottet i sig ligger lite högre upp än övriga samhället.
 
Blickar åt nordost. Vindkraftverken i Kristinelund skymtas uppe i vänstra hörnet.
 
Högre och lodat nedåt. Djupet där det är som djupast (där jag står ur bild i nedra hörnet) ligger på 28 meter. Plus/minus några meter
 
Vy österut där vägen går mot Eketorp.
 
Vy söderut mot Långe Jan även om fyren inte syns i bild.
 
Större delen av Grönhögen med. Kvarnkrogen mitt i bilden, gamla Ytongfabriken uppe till höger och hamnen uppåt vänster.
 
Gamla kalkbrottet där Grönhögen Links (golfbanan) numera finns. Mitt ute i sjön ska det tydligen finnas ett hus man kan ställa sig på taket och fortfarande nå över vattenytan.
 
 
Håll ut för sista drönarinlägget från förra helgen imorgon
 
 
drönare - foto - grönhögen - kalkbrott - oktober - södra öland - öland