Södra Bruket med drönare

Förra helgen fick jag äntligen till rätt väder när jag var nere på södra Öland på besök. Gjorde totalt tre stopp och flög med drönaren. Börjar bakvänt med det sista stället som jag flög på vilket var Södra Bruket och dess omgivningar. Var aldrig uppe mer än på 80 meter, då fick jag varning om att det blåste för hårt så gick ned och tog resten av bilderna på lägre höjd. Jag har spridningstillstånd för samtliga bilder från Lantmäteriet.
 
Den klassiska skorstenen, ett landmärke i sig.
 
I riktning norrut. Mitt i bild syns "Scenbrottet". Uppåt vänster ligger Cementa och Degerhamns hamn. Uppåt höger syns Södra Möckleby
 
I sydlig riktning syns kvarnen vid bruket mitt i bild. I nedre vänstra hörnet ligger "Konstens geologiska trädgård"
 
Här syns trädgården bättre i bild.
 
I riktning mot sydost. I fjärran syns Albrunnalagunen och vägen dit. Även den skövlade allén mot Albrunna löper genom bildens mitt
 
Åt sydväst ligger stranden vid Södra Bruket och Adolfshamn. Länge sedan jag badade här, men stranden duger säkert fortfarande.
 
Börjat plocka ned drönaren på lägre höjd
 
Plockade med mig själv på bild (om än baksidan)
 
Kvarnen på lägre höjd
 
Sista bilden på den trevingade kvarnen med skorstenen i bakgrunden
 
Mer drönarbilder kommer under helgen
 
 
 
drönare - foto - oktober - södra bruket - södra öland