Krankelösaholm

Jag följer upp utflykten till Rune Jons äng/Gamla skogsby igår med att besöka Krankelösaholm idag. För cirka två helger sedan var jag i Krankelösa by och letade efter ett vattenfall som en arbetskamrat tipsat om. Jag hittade det aldrig, men var visst närmre än vad jag trodde. Så jag pratade med arbetskamraten som sa var jag skulle gå och i efterhand hade jag inte behövt gå någonstans, men fick nu lite motion ändå plus att jag fick se Krankelösaholm som ligger väster om Krankelösa och en gång i tiden hade en borg (syns väldigt lite av den idag).
 
Blev lite olika inslag bildmässigt, tror det är dags för hästbilden ever. Vid vattenfallet testade jag slutartiden för att få vattnet att "frysa".
 
Den stående skylten
 
Och den liggande som fallit ned vid ingången
 
Gammal ek, låg ett gäng
 
Avspärrat, ser ju inte allt för pålitligt ut. Fanns en smalare övergång, men den var minst lika farligt utan att vara avspärrad
 
Pållarna
 
Vattenfallet framme i Krankelösa by
 
En liten bit upp
 
Å så "freeze frame" där slutartiden saktats ned. Inte den bästa bilden, men jag gjorde som sagt lite tester
 
 
april - foto - krankelösa - krankelösaholm - ljungbyån - slutartid