Lockjakt i Ölands testfält, del 4

Nästan ett år sedan var jag ute i tre omgångar på Alvaret och letade betonglock i Ölands testfält. Var ju en grej man kunde göra medan coronaepidemin pågick. Den finns fortfarande kvar, men alla restriktioner är borta. När jag slutade i maj förra året hade jag 138 lock kvar att hitta. Idag siktade jag in mig på 26 stycken, men slutade på 23 styck. Tre lite avsides missade jag av bara farten. Var ute i ganska exakt fyra timmar. Parkerade i Ekelunda och gick söderut till Frösslunda, vände västerut och gick sedan norrut igen när jag kom till nästa rad med betonglock. Så efter idag är jag nere på 115 lock kvar. Ska nog hinna med ett gäng senare i maj och kanske i början av juni innan jag går på semester. Här kommer de första 13 locken, de sista 10 locken lägger jag upp bilder från senare i nästa vecka. De tidigare locken hittar du i detta inlägg. Information om testfältet finns här.
 
Vi börjar vid lock 66, ligger allra längst åt nordost
 
Mycket gullviva i morgondaggen
 
Vandrar söderut mot Frösslunda, första stopp, lock 5604
 
Vidare till lock 5603, det första som jag ser inte är fast i marken
 
Detta locket ska vara svårfunnet och det skriver jag på. Jag gick förbi det och det är övervuxet av en ölandstok, men här inne syns det på bilden. Lock 5602
 
Lock 5601 hittades enklare :-)
 
Lock 56, ett av de "större" locken
 
Lock 4604
 
Lock 4603
 
Lock 4602, i horisonten skymtar Frösslunda
 
Lock 4601
 
Lock 46, återigen ett av de större. Bara två kvar nu :-)
 
Nu är jag framme vid 3604 i Frösslunda. Till och med en väderkvarn med på bilden
 
Lock 3603 som ska vara svårfunnet, inte enligt mig i alla fall :-)
 
Mer gullviva, här orange
 
På väg västerut till nästa uppsättning lock, använde en uttorkad bäckfåra
 
 
Håll ut till nästa inlägg :-)
 
 
foto - lockjakt - maj - södra öland - öland - ölands testfält