Sandby borg by drone

Jag har kommit igång på allvar med drönaren nu tycker jag. I helgen som var åkte jag till Öland och gjorde delvis ett stopp vid Nunnedalen, men åkte sedan vidare över till östra sidan. Tanken var att jag skulle beöka mitt favoritnaturreservat (Frösslunda sjömarker) och flyga med drönaren där. När jag närmade mig parkeringen stod det en hel del bilar där redan och jag förstod att det var jägare ute. Jag visste inte var de var, men hade ingen lust att eventuellt få drönaren nedskjutet. Ja, jag vet, risken skulle säkert vara liten, men jag ville ändå inte ta den.
 
Så jag åkte vidare till Sandby borg där jag var ensam och kunde flyga upp på maxhöjden 120 meter då vindarna var rätt lugna. Tog enbart bilder och det blir fina konturer med en del lodbilder (uppifrån och rätt ner). Håll till godo :-)
 
120 meter och en blick söderut
 
Sandby borg, mest känd för massakern på 400-talet där invånarna mördades och lämnades döda i det öppna
 
Uppe i bild syns "utflödet" till Östersjön från Frösslundabäcken som rinner igenom naturreservatet
 
En bättre blick över de öländska vidderna
 
Vanan trogen kör jag 360 grader och tar kort. Uppe i bild syns Sandby och grusvägen ned mot borgen.
 
Trodde det blivit fel på kameran med en suddig lins om ni tittar överst i bilden, men det är inget fel utan ängen ser ut så.
 
Norrut, uppe i vänstra hörnet kan ni skönja Gårdby
 
Det där med att ölänningar kan bygga raka murar. 
 
Har inte reflekterat över stenarna väster om borgen på marken, syns tydligare från luften. Har de någon betydelse tro?
 
Strandkanten, här finns lite stenformationer som påminner om "mini-raukar"
 
Jag kör inte gärna ut drönaren över vatten om det blir något problem, men här dristade jag mig till det och tog kort en liten bit ut över Östersjön
 
Dags att återvända till mig och landa :-)
 
 
 
 
drönare - februari - foto - sandby borg - södra öland - öland