Eketorps borg by drone

På annandagen förra året var jag och min far ute på södra Öland för att flyga drönaren när det blivit vackert väder (dock kallt). Stoppet blev vid Eketorps borg som jag försökte fotografera redan i oktober, men då blåste det för hårt. Skickade in spridningstillståndet samma dag, men Lantmäteriet har passat på att vila upp sig över helgerna. Det var först i början av denna veckan som jag fick ok av dem. Så nedan är bilderna som togs.
 
Borgen på relativt låg höjd, Östersjön syns uppe i högerkanten. Gräsgård syns också i samma kant.
 
Närmre borgen och högre upp. Offerkällan syns precis utanför borgens högra sida
 
Vände drönaren 180 grader och upptäckte ett mindre vattenhål som annars inte syns. Byn Eketorp åt vänster och vindkraftverken söder om Kristinelund i fjärran.
 
Sista kortet innan jag var tvungen att ge upp. Drönaren klarade kylan, men jag frös om fingrarna.
 
 
 
december - drönare - eketorps borg - foto - södra öland - öland