Möckelmossen by drone

I början av månaden besökte jag Möckelmossen och flög med drönaren över den. Jag har velat flyga med den runt Södra Möckleby/Degerhamn, men vädret har hittils inte varit på min sida. Vid Möckelmossen var vädret fint och så när som vindstilla :-) Körde upp den på cirka 80-100 meter och tog lite kort nedåt och sedan i mer eller mindre 360 grader. 
 
Eftersom jag har horisonten med så åker bilderna in till Lantmäteriet för godkännande/spridning vilket jag fick i början av veckan, så här kommer de.
 
Första stigningsbilden, till vänster om mitten syns en större plattform som anläggs för fågelskådning
 
Utsikt mot ostnordost med Östersjön längst upp i bild
 
Vy mot ostsydost. Vägen i bilden går mellan Resmo i väst över till Stenåsa i öst.
 
Vy söderöver. Till höger om mitten syns parkering/rastplats för Möckelmossen.
 
Vi blickar nu västerut med Kalmarsund i fjärran
 
Vy norrut
 
Sista bilden innan landning, som synts på övriga bilder så är det mycket vatten på Alvaret vilket är ett gott tecken.
 
Jag ska försöka få till lite mer drönarflygning. Har känt mig osäker tidigare, men ju mer jag flyger den desto bättre blir det. Det är fortfarande landningen som känns mest osäkert.
 
På med volymen. Miley gör en grym cover på Metallicas låt
 
 
drönare - foto - möckelmossen - södra öland - öland