Gettlinge Gravfält från ovan

I början av månaden vid Ölands skördefest passade jag på att ta med mig drönaren ut på en runda. Har hittils haft oflyt med väderförhållandena, antingen har det regnat eller varit för blåsigt. Två orsaker som gör att jag håller drönaren kvar på marken. Vid tillfället så var det molnigt, men sekundmetrarna var på min sida :-)       (Har spridningstillstånd av Lantmäteriet)
 
Det blev Gettlinge gravfält som blev första stoppet. Det blir två foton och två videos.
 
Står här i norrläge med byn Klinta bakom mig och blickar söderut. Första skeppssättning i bild.
 
Samma skeppssättning, men på högre höjd. Fortfarande i riktning från norr och söderut.
 
Första videon är riktad nedåt och rör sig över nästan hela gravfältet från norr till söder. Ni kommer kunna skymta väg 136 ute i vänsterkanten till och från.
 
Andra videon är riktad från söder till norr där den första slutar, men med horisont :-) Smedby kyrka kan skymtas i bakgrunden.
 
 
 
Det kommer ytterligare ett inlägg inom kort med nästan 360 graders vy över Södra Möckleby.
 
 
drönare - foto - gettlinge gravfält - oktober - södra öland - öland