Sjukällorna vårversion

Fjärde och sista versionen av Sjukällorna vid Ekelunda på Öland. Det har är nog det längsta projekt jag åtagit mig, men inte på något sätt ansträngande. En version per årstid. Du hittar de tidigare tre nedan:
 
 
När du vårversionen avslutar behöver jag hitta något annat projekt. Kom gärna med förslag, det bör dock inte vara något som kräver att jag fotograferar var dag, såvida det inte blir på min sommarsemester när tid finns för det.
 
Skillnaden med denna versionen och de tidigare. Idag var jag utrustad med ordentliga stövlar som jag fick i födelsedagspresent förra året. Kunde till och med stå mitt ute i källorna :-)
 
Sjukällornas största flöde
 
Flödet vidare
 
Mötesplatsen för källorna. Lite torrare än höst- och vinterversionen, men det rinner på än så länge
 
På väg nedströms
 
Det här är "nedströms", en bild som inte förekommer i de andra versionerna eftersom jag inte kunnat nå hit. Stövlar is da shit!
 
 
Ingen sång, men filmmusik från Interstellar, en scifi-film jag gillar skarpt :-)
 
 
ekelunda - foto - sjukällorna - öland