Stockrosor

Helgen har tillbringats i Södra Möckleby på södra Öland och nu när jag inte har broschyrerna att gå efter för att hitta lite nya ställen att besöka är det tillbaka till grunderna. Min mor har en hiskeliga massa stockrosor på tomten, många av dem längre än mig (de är uppåt två meter och över) som är bra tillhåll för humlor. Har för övrigt inte sett så mycket humlor hittils, varit mer orm och skogsmöss för min del. Hur som helst, detta inlägg är fokuserat på fokuserade stockrosor. Ett senare kommer fara fokus på monokromt i trakten kring Södra Möckleby, men det kommer i ett eget inlägg.
 
Många av humlorna är täckta med pollen, de har fullt upp just nu. 
 
En så kallad lyckad misslyckad bild. Humlan satt still till jag knäppte kortet och lyfte i samma ögonblick.
 
Det här är något jag aldrig sett innan, den har ett drag av rosa, men är gul i övrigt
 
Lila
 
Högväxta som sagt
 
Allsköns färger
 
Röd? Rosa? Näe, svårt att bedöma färgen på denna
 
Oldie goldie 
 
 
foto - juli - stockrosor - södra möckleby - södra öland - öland