Smygehuk

Tidigare i veckan hade jag en semesterdag som bar mig söderut åt Skåneland. Fanns två stopp på agendan, men jag hann endast med ett av dem. Det andra stoppet blir troligen kommande söndag när det bär av söderut igen. I detta fallet blev det Smygehuk, Sveriges sydligaste punkt. Trodde mig ha varit vid den västligaste i min barndom, men det stämde visst inte.
 
Lite exploaterat är det trots allt med kiosker, restauranger och turistprylar vid Smygehuk. Parkerar man ute längs väg 9 som går mellan Trelleborg och Ystad får man gå några hundra meter innan man kommer fram.
 
Kameran fick så klart arbeta lite 😉
 
Koordinater för er som vill hitta hit
 
Vädret gick inte att klaga på
 
Vad tror ni om att börja gå till Treriksröset?
 
Tittar man inte upp så kan man titta ner
 
Ska sanningen fram är detta den absolut sydligaste punkten med badstege
 
Bilderna är helt obehandlade eftersom jag inte installerat något redigeringsprogram. Kommer förhoppningsvis framöver eller får jag tänka till mer när jag tar bilderna.
 
 
augusti - foto - skåne - smygehuk - sveriges sydligaste punkt