Vickleby & Beijershamn

Veckans utflykt. Den gick till Vicklebys ädellövskog och Beijershamn. Fanns väl inte så mycket att se egentligen, men bilder blev det ändå. Brukar avlägga ett besök i Beijershamn en gång om året, oftast i februari/mars. Det var omväxlande väder som passade för monokroma bilder, men det är också Öland vilket innebär blåst ;-)
 
Ställde mig uppe vid Kustvägen och gick ned till Kalmarsund, så det blev lite motion med några kilometer i benen. Har även sprungit nu på eftermiddagen så att det blev en halvmil till :-) Innan jag åkte tillbaka till fastlandet passade jag på att åka genom Sandbergen för att se min förra bostad. Jag höll sån ordning, men det gör inte den nuvarande ägaren/hyresgästen.
 
Nåja, det är ju inte mitt problem längre. Jag har ordning där jag är istället.
 
 
 
I love the smell of pine in the morning
 
 
 
Det var något som saknades....
 
......och som låg 15 meter bort
 
 
 
Det knoppar sig
 
 
 
 
beijershamn - februari - foto - monokrom - natur - vickleby - världsarv - öland