Vecka 43

I hopp om att komma igång med bloggandet mer så testar jag med att göra veckoinlägg. Skäms faktiskt för det dåliga bloggandet.
 
Det är och har varit vecka 43. En vecka som för mig har gått i dur och moll om vartannat. Måndagen började med att jag fick åka till min vårdcentral på en akuttid för den smärta som jag upplever i rygg och ljumskar. Läkaren och sjuksköterskorna tog prover, men samtliga var negativa. Det som kunde konstateras var att jag blivit stel i lederna och främst på vänster sida. Det som ordinerades var att ta kontakt med sjukgymnast. Så när jag var tillbaka på jobbet var bland det första jag gjorde att ringa en sjukgymnast och fick tag i en till nästkommande dag hyfsat nära min arbetsplats. Så jag fick ett litet ljus i tunneln. Positivt när jag lämnade jobbet och skulle bege mig hemåt var att solen äntligen tittat fram, det har varit mulet i några veckor känns det som.
 
På tisdagen fick jag träffa min sjukgymnast och hon kunde konstatera att rygg- och magmusklerna behöver tränas upp samt vad läkaren kommit fram till - att jag är stel i vänstra sidan av kroppen (rygg och ljumske). Hon hittade en låsning i ryggen som hon fick upp och sträckte till benen. Så det kändes riktigt bra när jag gick därifrån.
 
Onsdagen flöt på, men fick mig att tänka på hållningen när jag satt ned, dvs. rak i ryggen. När jag kom hem gick jag en runda med kameran ute vid stationen och hade stjärnfiltret på. Fick till lite bilder, men alla blev inte riktigt som jag tänkt mig.
 
Torsdag och fredag blev jag hemma. Vaknade med rejält ryggont båda dagarna som försvann stegvis under dagen, men sedan kom tillbaka. Värken pendlar mellan rygg och ljumske och känns nästan värst när den sitter i ljumsken. Jag är ju den jag är och söker egna lösningar, så här har testats tigerbalsam, spikmatta, vetekudde, värktabletter, men har inte riktigt hittat rätt ännu. På måndagen är det dags för sjukgymnastik och ett återbesök hos gymnasten, håller tummarna hårt som bara den för att jag kan få bra tips med att slippa smärtan.
 
Lördag och söndag. Varannandagsvärk. Kändes jättebra i kroppen nästa hela lördagen och idag söndag har det pendlat lite. Det som gjort mig lite sne idag är att jag skulle hämta vinterdäck med fälgar som är puts väck och ingen vet var de är....... Jag har min teori, men inga som helst bevis för vad som stämmer.
 
Kommer lite bilder från veckan:

Solen tittade till slut fram och lös upp molnen över sundet
 
På kvällspromenad vid stationsområdet
 
Fick till bilden lite som jag tänkt mig (se rutmönstret)
 
Med solrosen är det inte mycket längre, fotade den i början av augusti
 
Det eviga arbetet med pendelstationen. Jag tycker att de på det stora hela verkar klara, men i fredagskväll(!) var det igång igen. I och för sig på insidan bullerplanket. Snälla, var klara någon gång :-)
 
Ett av de tuffaste fotoobjekten jag varit med om. Katten dök upp när jag tog det föregående kortet. Jamig och kelig. Men inte still, skulle ta kort och då flyttade katten sig. Då väljer jag att inte flytta kameran och då flyttar inte katten på sig :-S Fick ta det här kortet när jag gick därifrån.
 
En slö fluga i sena höstvärmen som kommit under helgen
 
Går fortfarande att hitta björnbär
 
Och en bild från idag med klar himmel
 
foto - händelser - mitt liv - veckoinlägg