Söndag = Kroppkaksdag

Lördag med pelletskånk - dåligt?
Söndag med kroppkakor - bra?

Mja, kroppkakor är ALLTID bra. Pelletskånken är det inte så besvärligt med, jag är den som står inne och tar emot och ser till att det staplas och tar så lite plats som möjligt. Har inte tabbat mig hittils.

Varit en händelserik dag med lilla mormor. Hon ville testa på att ut och köra bil, tror inte hon har gjort det på typ ett år. Förrutom att jag fick ta ut bilen och köra till stället hon ville köra ifrån gick allt bra. Hon har dock samma problem som många äldre har när de sätter sig bakom ratten och kör. De vill gärna slicka mittlinjen eller vara en bit över den. Hon påstod att jag sagt att hon ska hålla sig där, knappast! Hellre kantlinjen eller mittlinjen.

Fick ge mig på att koka och göra kroppkakor, har fått upp rutinen nu känns det som, någon enstaka går fortfarande åt skogen, men det lär bli bättre.

Körde förbi Brukshotellet på väg hem med henne igår efter att hon varit ute och "svirat". Det var Blueskväll, verkar som hotellet är på väg åt rätt håll nu när det har en vettig och bra ägare som faktiskt verkar vilja satsa lite. Blir nog än bättre till sommaren.

Vet inte om jag fick en komplimang av henne när jag var och knackade ner spik på hennes plåttak efter maten. Jag och farsgubben lyckades dra ut en vid nyår när vi skottade av all snön som låg där. Hon tycker det är synd att inte har en träskalle såsom min morfar hade och min morbror har. Det vill säga att man är snickare. Att slå i spik kan ju vem som helst, men att göra lite mer avancerade byggen är inte riktigt min melodi.

Förbi CityGross som vanligt på väg hem som det blir nästan varje söndag. Något är konstigt med ljuddämparen på bilen, men nu blir det tamef-n dags att boka tid för byte. Hoppas verkstaden kan när jag vill bara.

Har nu lyckats ta mig igenom första säsongen av Lost. Tog mig an extramaterialet för en stund sen, har bara tagit cirkus 8-9 dagar. Får väl se om det är läge att påbörja nästa säsong ikväll eller imorgon.

Ser faktiskt fram emot kommande vecka fast det innebär helgjobb. Har ledigt onsdag och ska på tisdag dels få en halvdagsutbildning på nya kassasystemet som kommer kopplas in på samtliga butiker under året. På tisdag kväll är det föreläsning på Brofästet med en Elaine som Unionen anordnat, tror mycket på den föreläsningen och man lär sig säkert ett och annat.

Nu vankas kvällsmat och så småningom Amazing Race. I övrig delgav jag päronen informationen om var semestern 2012 går. Nu går antalet personer att räkna på en hand och där lär det stanna, hoppas jag anförtrott information till rätt fem personer.

Rock on!