Mellan Binga och Bottorp

Förmiddagen hade alla förutsättningar för att bli bra ur fotoperspektiv. Tyvärr slarvade jag halvt bort det. Gick och velade om jag skulle ut och springa eller inte. Fegade ur för att halsen inte är tipptopp. Så jag tog kameran och hade tänkt besöka ett träd som ter sig bra i vissa perspektiv.
 
Det har legat runt nollan hela dagen idag och morgonen bjöd på dimma och rimfrost. När jag kom iväg så började dimman lätta, ovan nämnda träd blev inte bra, så jag åkte till Ljungbyån vid Binga och tog lite monokromt med lång slutartid. Gick så där....
 
Stannade ovanligt kort och åkte vidare på vägen till Bottorp och fick tillfällen att stanna längs vägen. Det jag upplevde mest synd var de fyra rådjur som korsade vägen framför mig och ut på en öppen åker. Hade tyvärr bara standardobjektivet med mig, så det blev inget kort på dem :-(
 
I övrigt lite mixad kompott. Även färgbild för jämförelse vid Binga.
 
Strid ström, högt flöde i ån
 
Vatten i fast och flytande form
 
Samma, men i färg
 
Lite nedströms
 
Dagens snyggaste kort om jag får säga det själv
 
Gräs med frost
 
Ser du alla vindkraftverken? Hur många är de?
 
Nästa utmaning. Är grävmaskinen verklig eller i leksaksstorlek?
 
 
binga - foto - januari - ljungbyån - monokrom - natur