Magiska timmen vid södra udden

Senaste dagarna har det bjudits på klart väder. Bara att tacka och ta emot eftersom jag mer än gärna tar mig ut med kameran. För några dagar sedan vände det ju och blir ljusare, men nu i början står det i princip still. Solnedgången igår kom runt 15.25 om jag minns rätt. Tog mig söderut till Ölands södra udde med en tanke om hur jag ville fotografera solnedgången och tycker jag fick till de bilder jag ville ha. Att det är Magic hour (magiska timmen) är bara ett plus :-)
 
Hanhns stugor med Långe Jan däremellan
 
Långe Jan tydligare i bild
 
Mycket kondenssträck på himmel. Det är ju inte bara flyttfåglars favoritställe, mycket flyg går över södra udden. Vet av egen erfarenhet att till exempel flyget mellan London och Hong Kong tar denna vägen.
 
Tagit mig närmre fyren och udden. Fick för första gången bra motljust ;-)
 
Nere vid fyrplatsen
 
På väg ned
 
Nästan borta
 
Borta
 
I dessa lägen gillar jag att vistas på Öland och tycker synd om fastlänningarna (kanske inte västkustborna) som inte får en lika fin solnedgång.
 
 
december - foto - långe jan - magiska timmen - solnedgång - södra udden - södra öland