Blomstertiden som kommit

Med en skön helg och skönt väder slog jag mig ned i föräldrarnas trädgård och gick loss lite med kameran. När det tog slut med idéer tog jag kamera och mig själv i bil söderut till först allén i Albrunna och sedan nedåt Mörbylilla där jag stannade vid en underbart gul rapsåker. Åkte slingan över mot Eketorp och tillbaka över Torngårdsvägen till Södra Möckleby. Mycket trafik ute, så det bärgade inte för många stopp (tyvärr).
 
Prästkrage, här hemsökt av en minispindel
 
Blåklint i antågande
 
Vad grodan ser
 
 
Gult fält, en strimma hav och blå himmel
 
Och om ni frågar mig, den blomman som doftar godast på hela året - syrénen
 
Satt för övrigt i torsdags (helgdag) och sökte runt på Youtube och hittade detta klippet med U2 på intervju hos Jimmy Kimmel. Ämnet som tas upp när de öppnade som förband till sig själva, känner att det är en typisk grej för bandet. Ska inte berätta allt, utan se klippet själva, rätt kul :-)
 
 
albrunna allé - blåklint - foto - grodperspektiv - prästkrage - raps - sköna maj - syrén - södra öland - världsarv - öland