Valerian and the city of a thousand planets

Tog mig tid igår när jag slutade tidigare att titta på filmen Valerian and the city of a thousand planets. Luc Besson har tagit serien till bioduken. Försvenskad så heter serien "Linda och Valentin". Lånade dessa böcker/serier många gånger på biblioteket när man var yngre.
 
Hur har Besson lyckats? Bildmässigt har han lyckats riktigt bra trots att man förstår att mycket är effekter. Handlingen går ju framåt, men kan stampa på samma ställe ibland.
 
Huvudrollerna utgörs av Dane DeHaan och Cara Delevingne
 
Var inte riktigt med i filmens början, men det dök upp en svensk bekanting som jag inte visste var med i filmen
 
Efter en stund slog det mig..... Är det inte Ola Rapace och visst är det så. Han har börjat dyka upp i små roller i större filmer, men gör ändå inte riktigt väsen av sig.
 
Betyget jag ger filmen är 3 ölandsflaggor av 5.
 
film - ola rapace - valerian and the city of a thousand planets