Sammanfattning mål 2017

Med sista dagen kvar på 2017 har jag kollat igenom hur det gått med mina mål som jag satte upp för ett år sedan.
 
  • Läsa ut mina 33 böcker (kommande reaböcker ej inräknade) - Ej avklarat! Väldigt högt satt, men jag kom ned till 10 böcker.
  • Delta i minst 2 löparlopp i Kalmar under 2017 - Avklarat! Sprang Malkarsfemman (5 km) i juli och Nattloppet i augusti.
  • Ha ett roligare 2017 både privat och i arbete och inte ödsla onödig energi på negativa saker - Avklarat! Tycker det varit ett roligare 2017, även om det varit svårt ibland med negativiteten.
  • Göra något helt nytt 1 ggr/månad (12 ggr/år) t.ex. ta en språkkurs eller liknande aktivitet - Ej avklarat! Denna var redan körd i början av året. Missade i januari och februari.
  • Besöka Gotland - Avklarat! Åkte i påsk med en oanande far som inte visste att han skulle få åka till ön :-)
  • Res till ett ännu obesökt land - Ej avklarat! Tanken fanns där, men kom aldrig riktigt till skott.
  • Gymträna minst 1 ggr/vecka (ej under sjukdom) - Avklarat! Har varit på gymmet en gång i veckan under 2017 förutom vid sjukdom typ förkylning eller halsont. Kan räkna tillfällena på en hand då gymmet inte blivit av.
  • Löpträna minst 1 ggr/vecka (ej under sjukdom) -  Avklarat! Som med gymmet. En handfull gånger som det inte blivit av.
  • Se hela House-boxen (8 säsonger) - Avklarat! Tog en hiskelig tid, men jag kom i mål med det
  • Fotografera/blogga mera - Avklarat! Tycker jag har bloggat och fotograferat mer 2017, även om det blivit lite tunnsått nu i slutet av året.
Så av mina tio mål nådde jag sju vilket jag är nöjd med. Jag hade även tre hemliga mål varav ett avklarades. Kan avslöja att det mål det rörde sig om tandemhoppet i juli :-)
 
 
Inför 2018 har jag bestämt mig för att inte sätta några mål. Jag kommer ta det som det kommer och gå på känsla istället. Får jag en idé brukar jag försöka genomföra den på ett eller annat sätt.
 
Har tidigare i november skrivit om att besöka alla naturreservat i Mörbylånga kommun, men det är lite flytande, måste inte vara avklarat inom en viss tid. Av de 45 som finns är det 18 kvar att besöka.
 
Ha ett riktigt fint 2018 och ta hand om varandra :-)
2017 - mål