Grå, gråare och gråast

Så var det söndag igen. Jag slarvar för mycket med att uppdatera bloggen. Samtidigt vill jag alltid ha med lite kort och just nu är det inget bra fotoväder (nåja). Varit mulet i två veckor känns det som och inte mycket sol. Men jag tog faktiskt fasta på det idag när jag tog en vända med pendeltåget in till Kalmar och fotade monokromt i slottsparken. Är det grått kan jag ju försöka göra det gråare :-)
 
Hann med en runda innan jag gick tillbaka till pendeln som stod inne i cirka halvtimmen på stationen.
 
 
 
Önskar faktiskt snö lagom till Julmarknaden på Kalmar Slott, har motiv färdiga i huvudet (men det förutsätter att det landar lite vit nederbörd.
 
Trots sommarens slut hänger "titeln" sommarstad kvar. Med dagens reklam var det en agenda över höst och vinter. Känner som Kalmar stad seriöst vill bli en året-runt stad där det händer saker hela tiden.
 
Kunde räkna in sex sorter löv
 
Är det fler än jag som ser ett förvridet ansikte? Är det gubben i stubben rent av?
 
 
Har för övrigt haft en långhelg och varit ledig fredag, lördag samt söndag. De kommer inte allt för sällan, men finns kvar i mitt schema. På fredagen gjorde jag ett läkarbesök på min vårdcentral, kan konstatera att jag slipper nödslakt ;-) Sjukt(!) hur sällan jag besöker dem numera, senaste besöket var 2011. Och inför detta besöket drog jag mig också för att åka dit. Känner att det säkert finns andra som är i större behov av hjälp än mig. Min chef och en arbetskamrat försökte få dit mig när jag var dålig 2012 efter att kroppens järndepå var körd i botten vilket ledde till att jag var förkyld gång efter annan och otroligt trött, inte ens då gick jag dit..... Å andra sidan kom Blodcentralen på mig och nu sköter jag mitt järn efter varje blodgivning. Vet precis hur jag ska få mitt värde dit jag vill ha det. Senast i september var blodvärdet 165 (ska ligga mellan 130-170 för män), så det är prima liv :-)
 
Resten av fredagen tog jag det lugnt, var uppe riktigt tidigt på morgonen för att vara chaufför och eftermiddagen slumrade jag på soffan. Det där med att ta en tupplur är grovt underskattat. Lördagen förärade jag IKEA med ett besök för att bunkra upp med ljus. Räcker bra länge i höstmörkret framöver.
 
Tror den här låten passar bra i sammanhanget eller vad säger ni?
 
Inget ont om tidigare versioner, t.ex. Monica Törnell som gjorde den riktigt känd. Men Amanda Bergman som sjunger denna version har moderniserat den på ett bra sätt :-)
 
foto - höst - kalmar - monokrom - oktober - pendel - slottsparken