Att vara på väg någonstans

Så här i semestertider funderar man på vart man kan ta vägen. Gjorde en miniresa i fredags kväll och var tillbaka lördag eftermiddag efter en tur till Burg auf Fehrman i norra Tyskland. Två planerade återstår, en till Göteborg och en "hemlig" resa under en dag som ni (troligen) kommer få läsa och se mer av framöver.
 
Men så är det andra resor jag vill göra, dels en som nog blir av nästa år, samlar på mig semesterdagar i år för att kunna åka nästa. Har på lut att spontant bara åka till något ställe i Europa jag inte varit på tidigare t.ex. Serbien, Irland, Bulgarien eller Montenegro för att ta några. Behöver inte vara någon längre vistelse utan bara några dagar eller en helg.
 
Så nära, men så långt bort.....
 
Men vill jag till Kalmar så ligger vägen öppen och nära
 
Hur det ser ut på åkern norr om stationen
 
Annan bild, härligt med solnedgången som ger ett annat ljus
 
Detta med att vara på väg någonstans. Imorgon är det löpning igen, behöver en runda på någonstans 12-15 kilometer för att veta var kroppen står. Klarar jag den sträckan på bra tid och tempo anmäler jag mig troligen till halvmaratonen i Kalmar nästa lördag.
 
Sprang 19 kilometer förra veckan och det var i regn och blåst (klädd därefter). Sega 19 kilometer, speciellt de sista 8. Men det var trots det dåliga vädret lite speciellt att springa med åkrar och Alvaret på vänstra sidan och Kalmarsund på högra. En bra bit söderut sprang jag igenom vid Karl X Gustafs mur för att till slut vara på väg ned mot fyren med kor, får, hare och dovhjort som betraktade mig medan jag betraktade dem. Sist men inte minst så går det att se både Kalmarsund och Östersjön mötas :-) När det var tråkigt längs vägen sjöng jag med i låtarna som spelades, underlättade faktiskt.
 
Andra vägar bär till Öland, t.ex. för midsommarfirande, men det blir att åka tidigt för att slippa all trafik som lär hopa sig både på bro och i Kalmarområdet.
 
Några som är med imorgon är dessa:

Upptäckte låten tidigare idag, så jäkla bra :-) Finns med på träningslistan på Spotify och kommer underlätta vid löpningen. Har du någon speciell låt du tycker är bra vid träning/löpning?
 
på väg - resa