Det fina med vinter och kyla

Igår stod det ledig dag i almanackan. Sedan tidigare inbokat möte med min bankman (läs: kvinna) på Öland. Kände mig försenad när jag åkte in mot Kalmar och lättade på gasen några gånger, varför?. I höjd med Smedby där vägen går söderom så låg det dimma ute på åkrarna med frostnupna träd samt en sol som gav fin lyster över landskapet. Kände att det var typ 10 gånger jag ville stanna för att ut och plåta, men ingen rastplats tillgänglig :-(
 
Det är i dessa lägen man känner som fotograf att det är guldläge som man missar. Låter mig inte nedslås utan åker vidare mot Öland och tänker att jag kanske får en ny chans i höjd med Ölandsbron, och jag fick rätt.
 
Dimman låg rätt tät en bit över Ölandsbron, tittade först mot träbron från Jutnabben över till Svinö och tog beslut att svänga av på Svinö innan det är för sent. Jackpot!
 
Jättefint med sol och dimma ute i Kalmarsund och på Ölandsbron. Trots minus 7 grader värmde solen skönt. Öland var helt insvept i dimma till skillnad mot Kalmarsidan. Så det var bara till att börja fotografera och jag blev rätt nöjd med resultatet.
 
 
Dimma vid min arbetsplats - Varvsholmen
 
 
 
Sista bilden innan jag åkte över till Öland och det "tråkiga" vädret.
 
Hann även ta lite bilder hemmavid och ett när jag kom tillbaka till Kalmar
 
 
Det tråkiga vädret hittade tyvärr över till Kalmar på eftermiddagen, men när jag kom hem lös sola :-)
 
dimma - foto - januari - kalmarsund - svinö - vinterland - öland - ölandsbron