En lysande tillvaro

Förra helgen avlade jag besök på norra Öland, relativt långt upp. Idag avlade jag besök på södra delen, i stort sett så långt man kommer minus några hundra meter.
 
Var sugen på att testa lite kväll/nattfotografering och leka med slutartiden i kameran. Visa saker kan jag bra, medan jag fortfarande lär mig andra saker med fotograferingen. Ser mig fortfarande som amatör, en bit kvar till proffsfotografering.
 
Gjorde ett besök här och fotograferade för några år sedan, vill nog påstå att jag blivit bättre jämförelsevis ;-) Och inte lika kusligt denna gången även om det är mörkt och ödsligt.
 
 
 
Gått lite närmre för var bild, här syns till exempel träd på båda sidor om gången
 
 
 
Till höger syns ett av de fem husen (fågelstation och restaurang borträknat) på området
 
 
 
Fick på väg tillbaka till Södra Möckleby en chans att ta avståndet om det blir så att jag springa sträckan, kommer inte bli en hel halvmaratonsträcka, men det saknas bara någon kilometer.
 
Den här går ganska varm hos mig just nu. Riktigt bra låt.
februari - foto - fyr - långe jan - natt - ottenby - slutartid - södra öland