Med känsla för feeling

Uttrycket myntades faktiskt av Fysik/Teknik-läraren i högstadiet. Och det sitter kvar. Ibland måste man ha känsla för feeling :-)
 
Igår varnade många för att det skulle storma och vara allmänt jäkligt. Och lite rätt fick man, med betoning på lite. Det kom regn, men 10 mm, inte de 20-40 mm som varnades för. Det regnade i cirka tre timmar med lite åska och blixtar. Jag och farsan var vid Cementa för att bevista "Räddningsdagen" och många med oss. Men vädret drog ned lite, vi stod under tak i 30 minuter och väntade ut regnet, men gick sedan in på det brevidliggande museumet som klart var värt sitt besök.
 
Regnet lugnade ned sig och vi kunde gå runt, men det var inte många bilar som var utställda och blev tråkigt. Så vi gick hem.
 
När det några timmar senare på eftermiddagen öppnade upp sig igen och solen sken stack jag iväg på cykel med kameran (och en öl i bagaget). Åkte till härliga Stensjön på väg upp mot Gruvan och satt mig med en öl och det är i ett sånt läge allt bara känns så bra. Varmt, lugnt, tyst med en trygg och fin omgivning. Här satt jag och njöt och filosoferade ett tag. Livskvalité helt enkelt!
 
När jag filosoferat färdigt åkte jag nedåt 136:an och Albrunna-allén för att börja knäppa kort och min omgivning var väldigt tacksam igår.
 
Solen strålar ikapp med det mogna gräset
 
Gyllene fält med allén i bakgrunden
 
Vid allén
 
Norrgående
 
Södergående
 
Här fick jag lite Gladiator-feeling ;-) Nu är det vete i klippet, medan jag gick vid ett kornfält.
 
Ett typiskt Ölandsdike
 
alvaret - avkoppling - foto - juli - stensjön - södra möckleby - södra öland