Efter en lång dag

Efter en tidig uppstigning idag för att delta som funktionär i IronMan 2015 kunde jag inte annat än passa på att njuta av vädret som hela dagen bjudit på sol och varma vindar. Men Öland är som bestämt "Solen & Vindarnas ö" och levde idag upp till namnet.
 
I depån var det lika kul som förra året, men med en "degradering" från första till andra sportdrycksbordet. Vi skötte oss dock, endast fyra flaskor i backen. Jag stod för en av dem medan resten överlämnades korrekt till cyklisterna.
 
Var fullt upp från niotiden fram till tolvtiden innan det började mattas av. Precis som förra året fick vi ta för oss av det som blev över. Tog hand om elva tomma flaskor som är tömda och diskade. Norpade även en del energybars, kan komma att göra gott framöver vid löpträning :-)
 
Kom hem till föräldrarna och bjöds på grillat och kall öl. Kan det bli bättre? Njutit av solen och fått årets första (bonn)bränna.
 
Under kvällen i fortfarande varma vindar cyklade jag till Stensjön med en vinare som jag dragit med mig och la mig på en brygga i solen och njöt av lugnet. Så här laddar jag på batterierna när tillfälle ges :-)
 
På väg därifrån såg jag på håll vad jag trodde var en hare, men såg rätt fort att jag hade fel. Det var en räv som varken sett eller fått korn på mig. Lyckades knäppa av några kort på den.
 
Tycker för egen del att det varit en bra och lyckad dag som inte går annat än att vara nöjd med. Fortsatt trevlig lördagkväll på er :-)
 
 
 
Taget på ett avstånd, så bilden är inte den bästa
 
Sedan försvann räven åt ett håll och jag åt det andra.
 
avkoppling - foto - stensjön - södra möckleby - södra öland