November november

"Remember remember, the fifth of november..." Nog går det att komma ihåg november, inte nödvändigtvis den femte som syftar till Krutkonspirationen i England i början av 1600-talet.
 
November har varit rejält tråkigt, mest för vädrets skull, i norra delen av landet har det å andra sidan varit rätt skapligt. Det mesta av månaden har det varit mulet, regnigt och rent av deprimerande.
 
Jag låter mig sällan nedslås och har en i grunden positiv inställning. Det man har kunnat göra istället är att jobba, träna, sova, men även unnat sig en biofilm (Interstellar), musik, böcker och mycket annat.
 
En familjeanlägenhet i den senare halvan av november gjorde att jag tog en bloggpaus på en vecka för att få fokus och ordning på saker och ting igen. Välbehövligt om jag tittar i backspegeln.
 
Förresten firat namnsdagen idag med fika och en god kopp te innan det blev en långpromenad då jag tog bilden nedan. November avslutar med en fin solnedgång. December står inför dörren och när jag har haft långhelg har jag hunnit julstäda, upp med belysning (ljusstakar, tomtar plus annat smått och gott). Järnet som gäller fram till 23:e, sedan väntar en välbehövlig semester på nio dagar.
 
 
Belysning på plats :-)
 
Den här bollen är mekig som f-n att hantera om man inte gör det rätt, gör ont om den hanteras fel alltså
 
Är det första advent så är det
 
Sovrumsfönstret
 
En av flera
 
Sist men inte minst så har balkongräcket blivit färgsatt. Far och son hjälptes åt med detta igår :-)
 
Trevlig första advent på er
november