Känslor för vår

Klockan ställdes fram en timme igår, blev lite körigt när man vaknar vid 06.25 och vet vad den egentligen är. Då somnar man istället om och sover till 09.25 :-) Lite bättre blev det i alla fall.
 
Åkte till svågern och syrran för att fixa med bilen igår. Det var bromsskivor och belägg fram som var till att byta. Var alldeles för skönt väder. När jag åkte hemifrån var det 11 plus, men det blev mer :-) Hade väst och en tjock tröja på mig. Märker rätt snart att västen måste av, tror inte det ens tog 2 minuter innan tjocka tröjan också åkte. Satt och fixade i t-shirt och det var skönt. Hann få lite solbränna på armarna dessutom (s.k. "bonnbränna").
 
Efter besök och lunch i Nybro åkte vi tillbaka och gick en runda med deras hund Rambo. Jag tog kameran med mig och kunde föreviga hans vårkänslor, men även lite andra tecken vi såg.
 
Tror mer och mer att han har gälar som vi inte upptäckt. Detta är en flatcoat som är överförtjust i vatten :-)
 
Det där med att skaka av sig i badet funkar väl........sådär
 
Vitsippa
 
Blåsippa
 
Nässelfjäril
 
Det kan bli lite si och så med inläggen tisdag och onsdag. Befinner mig i Solna, men ska nog kunna hinna lägg upp något inlägg. Troligen via mobilen.
 
foto - mars - småland - vårkänslor