Freeze frame

Tog någon timme eller två på förmiddagen för att ut och experimentera lite med kameran. Ville återigen ge mig på "frysa" vatten. Med tanke på snö och is så var det ju såklart fruset ;-)
 
Begav mig till flödet vid Ljungbyån och tog för ovanlighetens skull med mig stativet. Är ganska hopplöst annars eftersom kameran måste vara blixt still för att frysningarna ska fungera.
 
Av cirka 30-talet bilder vart jag nöjd med fyra av dem. Problemet är att ha lång slutartid och låg ISO för att det inte ska bli för ljust. Eftersom det ligger snö så hjälper det till att göra ljust, drog därför på ett gråfilter på objektivet för att tona ned ytterligare. Känns som mycket går hand i hand. Här kommer de bilderna jag lyckades bäst med.
 
 
 
                               
 
Kommer ge mig på att igen vid senare tillfälle när det är ljusare ute och inte lika mycket snö som tar upp omgivningen.