Sista sucken av värme

Tror nog att de sydliga vindarna som förde med sig någon sorts värme var de sista för i år. Vädret är allt bra skumt... Åskade och blixtrade förra helgen (mitten av oktober?), aldrig varit med om det tidigare. Har ju inte varit något direkt oväder hittils i sommar. Var en del åska när jag var i Slovenien i september, men det hördes endast, vi var aldrig drabbade vid kusten.
 
När vädret var fint passade jag på att bege mig ut med cykel och kamera genom skog och mark. Får passa på att njuta så mycket det går :-) Tog en del fina bilder. Ute i skogen hängde en marionettdocka, den skrämmer mig lite, för vad i katten gör den upphängd i ett träd i skogen???
 
                     
 
                                
 
Kommande vecka kommer bjuda på både toppen och botten. Imorgon måndag får vi besked på arbetsplatsen hur många som drabbats av varslet som las för ett tag sedan. Bilbesiktning är inbokad att ta hand om på förmiddagen. Bilen var på service i september när jag var utomlands, så det vill till att den går igenom. Ska kolla lampor och tuta imorgon innan jag beger mig till jobbet. I slutet av veckan beger jag mig ut på resande fot igen, denna gång inom Sverige. Denna länken kan ge en hint ;-) Det är alltså titeln jag refererar till.
 
En resa som jag sett fram emot och tror blir kul. I övrigt kommer det nog ett paket i brevlådan med mitt projekt! Som jag har väntat :-)
 
Ha en fortsatt bra söndag