När man får drömma lite

Under förmiddagen har jag gått i tankar kring lite inköp. Inga direkta måsten, men någon gång framöver kanske inköp blir möjliga. Tror det är en sund inställning till att ha lite mål att både sätta upp och nå.
 
I ledan när det blev lugnt på jobbet igår kväll surfade jag runt på lite fotobloggar och kommer fram till att jag nog vill uppdatera min kamera. Sitter för närvarande med en Canon EOS 1000DD. Och visst, den är bra och fungerar alldeles förträffligt, men jag tror jag vill kunna göra ännu mer med en "nyare" kamera. Är lite sugen på en sån här:
 
 
Senare versioner fungerar ju också givetvis. Utöver en kamera är ju en ny bil lite på tapeten, men en bil kan i många (de flesta) lägen vara dyrare än en kamera.
 
En annan sak jag snappat upp från en foto/resblogg är att en seglats lång bort skulle vara härlig. Sjön kan jag med, men en segelbåt till exempel har jag ingen aning om hur jag skulle segla.
 
Undrar om det är semestern som hägrar fyra veckor bort som får en att börja tänka lite. Who knowes....
 
Nu blir det ut med kameran en liten vända innan jag åker in mot Kalmar för att se den avslutande del av Batman-triliogin - "The dark knight rises".