Foton från julhelgen

Julhelgen går om några timmar till ända och den har förflutit relativt lugnt, men med konstig väderlek. Jag gick på ledigt redan fredag förra veckan och höll till på södra Öland förutom på julafton. Den 23:e vräkte det ner snö och hos några infann sig lite oro för att bli insnöade.
 
Är man ölänning får man ta vintern och snöfallet för vad det är och ta det lugnt. När julaftons morgon sedan kom hade vinden lugnat sig och snöfallet upphört. Verkade som det mest hade dragit upp snö som redan låg på backen.
 
Fick några träningspass med att skotta snö i alla fall. Vi for till Småland och nästan till Kronobergs län för att fira jul hos syrran och svågern med familj. Efter knappa timmen på plats så kom solen fram och sken från sin bästa sida. Temperaturen låg på strax under nollan. Tog lite kort på juldekorationer och Rambo som fick träffa på min far och ut och gå med honom. Jag passade på medan Rambo var på bra humör, märks ibland att han inte vill vara med på kort.
 
Julmaten intogs sedan och den blev man rejält mätt på. Ska göra mitt bästa försök att träna bort lite av maten innan nyåret. Vi vände hemåt framåt fem-sextiden och var hemma runt sju på kvällen. Juldagen och annandagen har förflutit utan större besvär, dessa två dagar har kvicksilvret letat sig upp på några plusgrader och smält bort mycket snö. När jag åkte hemåt idag var det mycket grönt.
 
Bilderna från julhelgen: