Nä nu blommar löken!

Eller inte riktigt löken, men smultronen. Var igår kväll chaufför åt päronen som var i Lübeck i helgen på julmarknad medan jag jobbade och slet häcken av mig. Sov därför över hos dem, men det blev lite sova eftersom stormen Berit gjorde sitt för att hålla folk vakna, så även mig.

Men idag sken ju sola och det var inte lika blåsigt. Min mormor såg det positivt, innan stormen var trädgården full med löven, men de var som bortblåsta - till hennes glädje (och min).

Var ute i rabatterna och tittade på smultronbusken som min mor har. Tog även kort på den. Känns otroligt, igår var det 1:a advent (27:e november), alltså 28:e idag och smultronen blommar!!! Det är alltså snart december, smultron plockar man och äter sommartid. Blir inte klok på denna årstid, men jag är glad så länge snön håller sig borta. Här kommer förresten bilder på smultronen:



Det var en del riktiga bigga smultron, får väl se om de håller sig fram till jul.

Rock on!