Hur grönt luktar?

Har haft en ledig dag efter helgen jobb (lördag och söndag). Passade på att ta en tur över till Öland med kameran. Visste inte helt säkert var jag skulle ta vägen först, men beslutade mig för att åka till Vickleby naturreservat. Tror det var första gången jag var där, har inget minne att jag varit där som barn. Grönt är skönt heter det ju. Grönt med solen som stack genom trädtopparna. Lövsångaren i full fart med sin sång, tyvärr även mygg eller knott eller vad det var, kom inte ifrån dem alls, de satt på knoppen och sög blod.

Fick efter en stunds promenad känslan av hör färgen grön luktar, och med färgen grön menar jag naturen. Träd, gräs, blommor, buskar som luktar vår! Tog ett gäng bilder som kommer här:


Överst: Solen som lyser i trädtaket
Nederst: Var och knackade på (nej, det var jag inte), det var ingen hemma


Gångvägen ner till Beijershamn via Vickleby


Gångväg vid fågeltorn vid Beijershamn


Överst: Kanadagäss
Nederst: Kanadagås som verkade fisförnäm


Här kommer känslan av grön doft


Aurorafjäril, hona


Aurorafjäril, hane


Aurorafjäril, hane (samma som bilden ovan)

Hanen var i farten och ville visst kopulera lite med honan, inget som fastnade på bild dock. Inte heller kosnusket i hagen nere vid Beijershamn.

Rock on!