Vår i luften

Tog mig en liten promenad över sju-åtta kilometer på förmiddagen och tänkte att det kan vara läge att ta med kameran. Något dyker alltid upp för fotografering. Värmen saknades fortfarande, tror det endast var en eller två grader plus när jag gick utanför dörren, solen gör dock sitt.

Efter kilometern gången stannade jag till för att fotografera lite, passade på att leka lite med ISO-talet och slutartiden vid en å. Ju lägre ISO-tal och slutartid desto "långsammare" blir kortet medan det ändå på sina håll behåller fokus.


Ljungbyån med strid ström i bakgrunden, det var tidigare helt igenfruset,
men har som till synes smält upp.


Närmst kameran var något eget utsläpp, bakom det större släppet nerför.
Längst bort samma som på den övre bilden.

Blev givetvis fler bilder, men de lägger jag upp på begäran, kände att jag vill visa några av de bättre till att börja med. Packade ner kameran och skulle gå vidare, men hann väl ungefär hundra meter innan kameran åkte upp igen. Ett äkta vårtecken är ju när det börjar knoppas.


"Det gör ont när knoppar brister"

Därefter åkte kameran ner i ryggan, fick inte läge till några mer bra bilder idag. Men våren har ju som bekant bara mjukstartat, när den kommer igång på allvar blir det fler och andra bilder.

Rock on!