Dovhjortsjakt

Jobbfri helg innebär ut och röra på sig, vilket behövs i jobbets stegtävling. Tog mig därför till södra Öland, nämre bestämt Ottenby. Även min Canon Eos åkte givetvis med. Är inte fågelskådare så det var inte fåglar som fotades utan de mer skygga dovhjortarna som ändå går att hitta (det här med väder och vind är viktigt, de känner en om man står fel i vinden). Lyckades plåta några stycken, fick chansen redan efter några meter, men de överraskade mig och jag var inte beredd. Kom ett stråk med 25 stycken (lyckades räkna dem). Belöningen kom dock när jag lämnade Ottenby, se de nedersta bilderna. Happy viewing!


De första jag fick syn på innan jag parkerade bilen


Var fundersam över vad detta var, men det är faktiskt potatis som ligger
på vägen, troligtvis som stödfoder till dovhjortarna


Ett gäng som stod och väntade ut mig


Samma gäng


Provfotade is


Ice, ice, baby, baby, ice


Sista isbilden


Underbar landskapsbild, enda trädet på långt håll ifrån nästa med Östersjön i bakgrunden


Nästa stora gäng som jag fick syn på, många av dem utom synhåll. Mkt träd ivägen!


Hind som vänder "fina sidan" till.


Hinden uppmärksammar något jag missade (att jag var i vägen för
hemtjänsten som var på väg ville förbi mig). De var inte glada när de fick
vänta


Sista bilden på hinden. Fick lov att flytta mig för hemtjänsten.

Förhoppningsvis var de inte allt för sura på mig. Fick bra foton som jag inte fick i början av promenaden i Ottenby. Önskar eder en fortsatt skön lördag.

Rock on!