Dagens bästa

Fick en roliga historia berättad av en kund på jobbet, pratade rätt länge med honom, trevlig prick. Enligt hans utsago var det en historia han själv hittat på:

En amerikan, en ryss och en svensk satt på en bar. Rätt som det var kom Jesus in.

Oh fan, Jesus tänkte de. Amerikanen ropar över Jesus.

- Hörru Jesus, kan du hjälpa mig, jag har så ont i ryggen säger amerikanen.

Jesus knäpper med fingrarna och ryggvärken försvinner direkt. Ryssen blir ju imponerad och säger:

- Hörru Jesus, kan du hjälpa mig, jag har sån huvudvärk?

Jesus knäpper åter med fingrarna och huvudvärken försvinner direkt. Jesus tittar på svensken och går fram till honom.

- Jesus, säger svensken, mig rör du inte, jag är sjukskriven!


Lite typisk svensk historia, men ändå rätt kul. Ha en trevlig fredagkväll.

Rock on!