Motiverade säljare

Kom hem med bilen, fick springa efter snörakan och ta några vändor eftersom han som brukar röja rent på parkeringen inte varit förbi. När jag nästan är klar hör jag ett större fordon och vips, signal!

Hemglassbilen är i farten..... Kan inte säga annat än att de är motiverade när de är ute och kör i 12 minusgrader och ändå försöker sälja glass. Det är ju inte direkt det första jag kommer att tänka på i det här väderläget.

Nu var ju inte jag i behov av glass, det blev att gå in i sköna värmen. Känner samtidigt att man kan räkna ner till helgen när plusgraderna återvänder.

Börjar vid nio imorgon, men det blir upp tidigt i alla fall. Ska förbi bokrean på Akademibokhandeln, har redan spanat in ett gäng böcker, plus att morsan gett en uppdrag att inhandla en bok till henne.

Ska passa på att maila iväg till frågor till resebyrån inför nästa års semester.

Nu ska jag lyssna på Tom Petty & The Heartbreakes livelåtar igen. Har fastnat totalt!

Rock on!