Seby läge

Som hustomte skulle jag idag klippa gräs och lite annat. Gräset är klippt, mattan är grön och fin. Jag tänkte också ta årets sista utomhusbad. Det gick inte helt som jag tänkt mig.
PLAN A - Åk till Näsby badplats på sydöstra Öland. Sagt och gjort! Nu uppstod problemen - bryggan upptagen, området inhägnat, skylt som säger "Varning för tjuren". Jag backade med bilen och vände tillbaka upp till Näsby. Nu dags för PLAN B. Eller PLAN B..... Hade ingen PLAN B, tog nästa badplats norr längs "öst siin" och hamnade i Seby läge. Skäms faktiskt lite, uppvuxen på södra Öland och det är första gången jag besöker Seby läge.
Varmt och skönt i luften, hur skulle det vara i vattnet? Var lite hela havet stormar över det hela, upptäckte i alla fall en annan person bland vågorna. Velade runt inne vid strandkanten (läs kalkstenskanten), tog ett beslut att gå i till slut i alla fall. Någon direkt värme var det inte i vattnet, men trägen vinner. Doppade mig och upp fort som attan. Torkade mig lite och tog en tur runt med kameran. Här kommer bilderna:
Ikväll återstår att äta och dricka lite gott ur husets källare och se någon bra film. Imorgon blir den en liten utflykt för att titta om björnbären är mogna ännu. Funderar på en björnbärspaj som jag testade förra hösten.  Har en gömma med mycket björnbär som jag tror inte allt för många andra personer känner till.
Rock on!